Sprawdź, czym charakteryzuje się sklep internetowy na PrestaShop i jak zintegrować go z księgowością w ifirma.pl.
Czym jest PrestaShop?
Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność sprzedażową w internecie szukają do tego prostych, intuicyjnych i skutecznych rozwiązań. Jednym z nich jest oprogramowanie PrestaShop dedykowane dla branży e-commerce przystosowane do tworzenia e-sklepów. Nie tylko pozwala na łatwą i efektywną sprzedaż w sieci, ale przede wszystkim gwarantuje pełną kompatybilność z wieloma niezbędnymi funkcjami. Warto też podkreślić, że oprogramowanie udostępniane jest na licencji Open Software License.
Zalety oprogramowania PrestaShop
PrestaShop to jedno z nielicznych wypuszczonych na rynek rozwiązań tego typu posiadających pełną polską wersję językową wraz z intuicyjnym i bardzo prostym w obsłudze instalatorem. Do uruchomienia sklepu PrestaShop wystarczy własny serwer z domeną internetową oraz bazą danych: instalator całą resztę zrobi za użytkownika. Oprócz łatwości obsługi wśród zalet tego oprogramowania warto wymienić również:
- bogatą funkcjonalność bazującą na dostępie do wielu dodatkowych modułów i skryptów, które można dowolnie wgrywać,
- możliwość integracji z najpopularniejszymi systemami płatności online,
- wysokie standardy bezpieczeństwa samej strony, jak i procesu transakcyjnego (certyfikaty SSL),
- różnorodność graficzną i tematyczną dostępnych do pobrania szablonów, które można modyfikować pod własne wymagania,
- rozbudowany system dodawania produktów z możliwością edycji cech takich jak cena, rozmiar, kolor itp.,
- kompatybilność z oprogramowaniem księgowym, kurierskim czy magazynowym,
- intuicyjną wyszukiwarkę produktów dostępnych w sklepie,
- wbudowane kanały komunikacji z użytkownikami.
Integracja PrestaShop z IFIRMA
Integracja PrestaShop z systemem księgowym IFIRMA pozwala sprzedawcy wystawiać różnego rodzaju faktury i rachunki, a także wysyłać je bezpośrednio do klientów za pomocą e-maila. Taka integracja przebiega w prostych krokach.
Rejestracja (logowanie) w systemie ifirma.pl
Przejście do zakładki eCommerce ➡ Konfiguracja i wybranie przycisku “Dodaj”
Wybierz PrestaShop spośród dostępnych integracji i naciśnij “Dodaj”
Skonfiguruj sklep uzupełniając niezbędne dane:
-
-
- Konfiguracja połączenia – wymagane dane, to m.in. nazwa sklepu, adres url, czy klucz API (Sprawdź, jak wygenerować klucz API)
- Opcje księgowania – określ m.in. czy koszty wysyłki są przychodem firmy, czy sprzedaż zaksięgowana bez wystawienia faktury powinna być wliczana do limitu na kasę fiskalną, itp.
- Ustawienia faktur – ustawiając na tym etapie informacje, takie jak seria numeracji, czy szablon, nie będziesz musiał wprowadzać tego każdorazowo przy wystawianiu dokumentów.
-
W celu wygenerowania klucza API, zaloguj się na swoje konto w PrestaShop, następnie w menu panelu klienta odnajdź sekcję Konfiguruj i kliknij Zaawansowane ➡ API ➡ Dodaj nowy klucz.
Obok pola klucz wybierz opcję wygeneruj i opisz klucz (przykładowo “Integracja z ifirma”. Dodatkowo przydziel uprawnienia Zobacz (GET) dla zasobów: addresses, countries, currencies, customers, order_states, orders i carriers.
Skopiuj klucz i zapisz.
Skopiowany klucz wprowadź w odpowiednią rubrykę na koncie w ifirma.pl. Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych danych, wykonaj test połączenia. Jeśli wypadnie pomyślnie naciśnij Zatwierdź.
Po udanej integracji, zamówienia z PrestaShop znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień.