Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Instrukcja zgłaszania problemów z urządzeniem fiskalnym

1. Co należy sprawdzić przed dokonaniem zgłoszenia

Przed przystąpieniem do zgłoszenia należy sprawdzić ciągłość komunikacji z naszym serwisem, aby wyeliminować problem z połączeniem.

Najpierw należy sprawdzić, czy system Windows wykrywa urządzenie fiskalne podłączone pod USB lub za pomocą połączenia sieciowego. W diagnozie problemu może pomóc menedżer urządzeń systemu Windows. Urządzenie powinno być widoczne na liście urządzeń.

W drugim kroku należy też upewnić się, czy jakiś inny program nie łączy się z urządzeniem fiskalnym i wyłączyć wszystkie dodatkowe programy, które mogłyby łączyć się z urządzeniem (np. Subiekt, OPS, Wiking, Stampa). Nie mogą działać nawet w tle.

Po weryfikacji należy uruchomić Integrator Urządzeń Fiskalnych – ifirma.pl i dokonać połączenia z urządzeniem. Potwierdzeniem, że Integrator Urządzeń Fiskalnych jest właściwie połączony z urządzeniem fiskalnym, będzie widoczna w oknie integratora Data fiskalizacji urządzenia.

W przypadku drukarek fiskalnych należy dodatkowo skorzystać z opcji wydruk testowy znaków, aby zweryfikować integrację urządzenia oraz kodowanie znaków.

Jeśli wydruk testowy znaków przebiegł pomyślnie, przejdź do serwisu ifirma.pl. Usuń „ciasteczka” i pamięć podręczną z przeglądarki internetowej, a następnie dokonaj aktualizacji integracji w zakładce Login → Konfiguracja → Drukarki i kasy fiskalne.

Po wykonaniu tych operacji, proszę spróbować wykonać wydruk paragonu testowego.

2. Jak dokonać zgłoszenia

Jeżeli problem w dalszym ciągu będzie występował, prosimy o dokonanie zgłoszenia na adres bok@ifirma.pl. zgodnie z poniższą instrukcją.

W zgłoszeniu e-mail wskaż:

  1. Jakiego urządzenia dotyczy zgłaszany problem. Podaj model i producenta.
  2. Kiedy wystąpił problem. Jeśli jest możliwość, wskaż dokładną datę.
  3. Czy integrator urządzeń fiskalnych wykrył urządzenie i czy powyższa weryfikacja ciągłości połączenia przebiegła pomyślnie. Jeśli nie, wskaż, na jakim etapie wystąpił problem.
  4. Podaj wersję integratora, z którego korzystasz. Numer wersji jest widoczny w prawym dolnym rogu okna integratora.
  5. Opisz, jakie czynności były wykonywane w serwisie.
  6. Jeśli w trakcie tych czynności pojawił się jakiś komunikat, załącz zrzut ekranu z treścią komunikatu.
  7. Dołącz do zgłoszenia plik z logami integratora z dnia, w którym wystąpił problem.

Plik z logami znajduje się na komputerze, do którego jest podłączone urządzenie fiskalne współpracujące z serwisem ifirma.pl. Potrzebny plik ma nazwę: RRRRMMDD.poslog gdzie RRRRMMDD jest datą wystąpienia problemu związanego z wydrukiem paragonu. (np. jeśli problem wystąpił w dniu 12.01.2023, potrzebny plik będzie miał nazwę 20230112.poslog)

Aby odnaleźć plik z logami, proszę z pasku Eksploratora plików wkleić: C:\ProgramData\PowerMedia\Integrator Urządzeń Fiskalnych – ifirma.pl

Następnie w widocznych folderach (foldery mogą mieć inne numery niż te wskazane na zrzucie) odnaleźć wskazane odpowiedni plik.

Skopiuj plik i załącz do wiadomości e-mail.

Pamiętaj, aby w korespondencji z Biurem Obsługi Klienta korzystać z adresu e-mail przypisanego do konta w IFIRMA. Jeśli korzystasz z innego adresu e-mail, wskaż, w jakiego wiadomości konta w serwisie dotyczy wysyłane zgłoszenie.

Autor: Łukasz Wróbel – ifirma.pl

Exit mobile version