Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Zwroty zamówień

1. Zwroty dla Allegro

 

a) Włączenie pobierania zwrotów dla integracji

W zakładce E-commerce wejdź w Integracje ➡ Edytuj zakładka Zwrot.

W tym miejscu włączysz i wyłączysz pobieranie zwrotów oraz ustalisz status, do którego będą trafiać zwroty, zaraz po pobraniu z konta Allegro. Domyślnie będzie to status Nowe.

W ustawieniach możesz też powiązać własne powody zwrotu z powodami z Allegro. Własne powody zdefiniujesz w ustawieniach – opisaliśmy to w dalszej części artykułu. Dzięki temu możesz stworzyć uniwersalne powody zwrotów w serwisie ifirma.pl i przypisywać je do powodów zwrotów danej integracji.

 

b) Pobieranie zwrotów z Allegro

Aby pobrać nowe zwroty należy pobrać zamówienia w E-commerce Zamówienia ➡ Lista zamówień. Oprócz nowych zamówień pobiorą się także nowe zwroty, które będą wyświetlane na liście zwrotów.

 

c) Ustawienia zwrotów

Powody zwrotów

W zakładce E-commerce  Zamówienia Ustawienia Zwroty jest możliwość definiowania własnych powodów zwrotów, które będzie można powiązać z powodami z Allegro.

Domyślne powody zwrotów w serwisie ifirma.pl to:

Można je dowolnie edytować i dodawać własne powody poprzez akcję Dodaj nowy powód.

 

Statusy zwrotów

Domyślne statusy dla zwrotów dostępne w serwisie ifirma.pl to:

W tym miejscu stworzysz także  własne statusy zwrotów poprzez akcję Dodaj nowy status. Nadaj mu nazwę, wybierz kolor i opcjonalnie przypisz do grupy statusów.

 

Grupy statusów

W tym miejscu utworzysz grupy statusów zwrotów. Może to ułatwić ci uporządkowanie statusów i łatwiejsze ich wyszukiwanie na liście.

 

d) Lista zwrotów

E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zwrotów

W tabeli wyświetlane są wszystkie pobrane zwroty wraz z informacjami dotyczącymi nabywcy, daty zwrotu, zwracanych przedmiotów, statusu i kwoty zwrotu. Obok identyfikatora zwrotu widoczne są też uwagi od kupującego do zwrotu, komentarz sprzedającego oraz notatka do zwrotu. Przy kwocie zwrotu widnieje informacja o przyjęciu lub odrzuceniu zwrotu przez sprzedającego.

Listę zwrotów można filtrować podobnie do listy zamówień – ze względu na integrację, status, wartość czy datę. Można także wyszukiwać zwroty na liście po numerze zwrotu, numerze powiązanego zamówienia czy nazwie nabywcy.

Z poziomu listy zwrotów można masowo zmieniać statusy, poprzez zaznaczenie zwrotów i akcję Zmień statusy, a następnie wybór nowego statusu.

 

e) Karta zwrotu

W karcie zwrotu znajdziesz jego szczegóły, informacje o zwracanych produktach, pochodzenie zwrotu (nazwa integracji) oraz powiązane zamówienie. Oprócz tego znajdziesz tam informacje o kupującym – jego dane, dane do wysyłki oraz do faktury.

W tym miejscu pojawia się też nowa sekcja Historia zwrotów, w której znajdziesz informację o wpłynięciu zwrotu, zmianach statusów, przyjęciu  przesyłki zwrotnej i zleceniu zwrotu płatności wraz z datą i godziną wykonanej akcji.

 

f) Formularz zwrotu płatności

W karcie zwrotu dostępne są do wyboru dwie akcje dla nowych zwrotów:

 

 

g) Korekta faktury zamówienia

W karcie zamówienia po przyjęciu zwrotu można wystawić korektę do faktury, a także przesłać ją bezpośrednio do panelu Allegro.

2. Zwroty dla pozostałych integracji

Dla pozostałych integracji zwroty są obsługiwane przez formularz zwrotu. Aby móc je obsługiwać stwórz szablony dla zwrotów.

a) Szablony zwrotu

E-commerce Zamówienia ➡ Ustawienia ➡ Zwroty

W zakładce Lista szablonów możesz dodawać i edytować szablony zwrotów.

Aby utworzyć nowy wybierz Nowy szablon i uzupełnij dane w formularzu:

Aby zapisać szablon wybierz Zatwierdź

W karcie zamówienia wygenerujesz link do formularza zwrotu, który możesz udostępnić klientowi. Wybierz Link a następnie wybierz szablon,z którego chcesz skorzystać. Link do formularza pojawi się  góry strony.

Tak może wyglądać przykładowy formularz zwrotu:

Kupujący zaznacza produkty do zwrotu i wybiera powód zwrotu a następnie poprzez akcję Zgłoś zwrot przesyła zgłoszenie.

Mając już odpowiednie szablony zwrotu możesz stworzyć szablony e-mail zawierające link do danego formularza zwrotu (wykorzystując znaczniki), które będą wysyłane do klienta np. po dostarczeniu zamówienia. Wejdź w Konfiguracja ➡ Powiadomienia ➡ E-mail i w sekcji Szablony e-mail e-commerce dodaj nowy szablon.

Przykładowa treść takiego szablonu może brzmieć:

“Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie. Twoje zamówienie 1234567 zostało wysłane i powinno zostać dostarczone do wybranego punkt w ciągu 1-2 dni roboczych. W przypadku podjęcia decyzji o zwróceniu towaru masz na to 30 dni od jego otrzymania. Aby dokonać zwrotu bądź reklamacji wypełnij formularz zwrotu na stronie [formularz_zgłoszeniowy].”

d) Zgłoszenie zwrotu z poziomu karty zamówienia

Zwrot może zostać zgłoszony również ręcznie przez sprzedawcę z poziomu karty zamówienia. W tym celu wybierz Dodaj zwrot.

Zostaniesz przeniesiony do formularza zwrotu.

Zaznacz zwracane produkty i podaj powód zwrotu.

Wybierz Zapisz zwrot aby zgłosić zwrot do zamówienia.

Po zgłoszeniu zwrotu zostaniesz przeniesiony do utworzonej karty zwrotu.

Autor: Urszula Ostrowska – ifirma.pl

Exit mobile version