Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Zwroty Allegro

1. Włączenie pobierania zwrotów dla integracji

W zakładce E-commerce wejdź w Integracje ➡ Edytuj zakładka Zwrot.

W tym miejscu włączysz i wyłączysz pobieranie zwrotów oraz ustalisz status, do którego będą trafiać zwroty, zaraz po pobraniu z konta Allegro. Domyślnie będzie to status Nowe.

W ustawieniach możesz też powiązać własne powody zwrotu z powodami z Allegro. Własne powody zdefiniujesz w ustawieniach – opisaliśmy to w dalszej części artykułu. Dzięki temu możesz stworzyć uniwersalne powody zwrotów w serwisie ifirma.pl i przypisywać je do powodów zwrotów danej integracji.

 

2. Pobieranie zwrotów z Allegro

Aby pobrać nowe zwroty należy pobrać zamówienia w E-commerce Zamówienia ➡ Lista zamówień. Oprócz nowych zamówień pobiorą się także nowe zwroty, które będą wyświetlane na liście zwrotów.

 

3. Ustawienia zwrotów

a) Powody zwrotów

W zakładce E-commerce  Zamówienia Ustawienia Zwroty jest możliwość definiowania własnych powodów zwrotów, które będzie można powiązać z powodami z Allegro.

Domyślne powody zwrotów w serwisie ifirma.pl to:

Można je dowolnie edytować i dodawać własne powody poprzez akcję Dodaj nowy powód.

b) Statusy zwrotów

Domyślne statusy dla zwrotów dostępne w serwisie ifirma.pl to:

W tym miejscu stworzysz także  własne statusy zwrotów poprzez akcję Dodaj nowy status. Nadaj mu nazwę, wybierz kolor i opcjonalnie przypisz do grupy statusów.

c) Grupy statusów

W tym miejscu utworzysz grupy statusów zwrotów. Może to ułatwić ci uporządkowanie statusów i łatwiejsze ich wyszukiwanie na liście.

 

4. Lista zwrotów

E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zwrotów

W tabeli wyświetlane są wszystkie pobrane zwroty wraz z informacjami dotyczącymi nabywcy, daty zwrotu, zwracanych przedmiotów, statusu i kwoty zwrotu. Obok identyfikatora zwrotu widoczne są też uwagi od kupującego do zwrotu, komentarz sprzedającego oraz notatka do zwrotu. Przy kwocie zwrotu widnieje informacja o przyjęciu lub odrzuceniu zwrotu przez sprzedającego.

Listę zwrotów można filtrować podobnie do listy zamówień – ze względu na integrację, status, wartość czy datę. Można także wyszukiwać zwroty na liście po numerze zwrotu, numerze powiązanego zamówienia czy nazwie nabywcy.

Z poziomu listy zwrotów można masowo zmieniać statusy, poprzez zaznaczenie zwrotów i akcję Zmień statusy, a następnie wybór nowego statusu.

 

5. Karta zwrotu

W karcie zwrotu znajdziesz jego szczegóły, informacje o zwracanych produktach, pochodzenie zwrotu (nazwa integracji) oraz powiązane zamówienie. Oprócz tego znajdziesz tam informacje o kupującym – jego dane, dane do wysyłki oraz do faktury.

W tym miejscu pojawia się też nowa sekcja Historia zwrotów, w której znajdziesz informację o wpłynięciu zwrotu, zmianach statusów, przyjęciu  przesyłki zwrotnej i zleceniu zwrotu płatności wraz z datą i godziną wykonanej akcji.

 

6. Formularz zwrotu płatności

W karcie zwrotu dostępne są do wyboru dwie akcje dla nowych zwrotów:

 

 

7. Korekta faktury zamówienia

W karcie zamówienia po przyjęciu zwrotu można wystawić korektę do faktury, a także przesłać ją bezpośrednio do panelu Allegro.

Autor: Urszula Ostrowska – ifirma.pl

Exit mobile version