1. Włączenie pobierania zwrotów dla integracji
W zakładce E-commerce wejdź w Integracje ➡ Edytuj ➡ zakładka Zwrot.
W tym miejscu włączysz i wyłączysz pobieranie zwrotów oraz ustalisz status, do którego będą trafiać zwroty, zaraz po pobraniu z konta Allegro. Domyślnie będzie to status Nowe.
W ustawieniach możesz też powiązać własne powody zwrotu z powodami z Allegro. Własne powody zdefiniujesz w ustawieniach – opisaliśmy to w dalszej części artykułu. Dzięki temu możesz stworzyć uniwersalne powody zwrotów w serwisie ifirma.pl i przypisywać je do powodów zwrotów danej integracji.
2. Pobieranie zwrotów z Allegro
Aby pobrać nowe zwroty należy pobrać zamówienia w E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zamówień. Oprócz nowych zamówień pobiorą się także nowe zwroty, które będą wyświetlane na liście zwrotów.
3. Ustawienia zwrotów
a) Powody zwrotów
W zakładce E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Ustawienia ➡ Zwroty jest możliwość definiowania własnych powodów zwrotów, które będzie można powiązać z powodami z Allegro.
Domyślne powody zwrotów w serwisie ifirma.pl to:
- Produkt się nie spodobał
- Zakup przez pomyłkę
- Produkt niezgodny z opisem
- Problem podczas transportu
- Produkt uszkodzony
- Produkt niekompletny
- Inna wada
Można je dowolnie edytować i dodawać własne powody poprzez akcję Dodaj nowy powód.
b) Statusy zwrotów
Domyślne statusy dla zwrotów dostępne w serwisie ifirma.pl to:
- Nowe
- W trakcie
- Odebrane
- Zakończone
- Odrzucone
W tym miejscu stworzysz także własne statusy zwrotów poprzez akcję Dodaj nowy status. Nadaj mu nazwę, wybierz kolor i opcjonalnie przypisz do grupy statusów.
c) Grupy statusów
W tym miejscu utworzysz grupy statusów zwrotów. Może to ułatwić ci uporządkowanie statusów i łatwiejsze ich wyszukiwanie na liście.
4. Lista zwrotów
E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zwrotów
W tabeli wyświetlane są wszystkie pobrane zwroty wraz z informacjami dotyczącymi nabywcy, daty zwrotu, zwracanych przedmiotów, statusu i kwoty zwrotu. Obok identyfikatora zwrotu widoczne są też uwagi od kupującego do zwrotu, komentarz sprzedającego oraz notatka do zwrotu. Przy kwocie zwrotu widnieje informacja o przyjęciu lub odrzuceniu zwrotu przez sprzedającego.
Listę zwrotów można filtrować podobnie do listy zamówień – ze względu na integrację, status, wartość czy datę. Można także wyszukiwać zwroty na liście po numerze zwrotu, numerze powiązanego zamówienia czy nazwie nabywcy.
Z poziomu listy zwrotów można masowo zmieniać statusy, poprzez zaznaczenie zwrotów i akcję Zmień statusy, a następnie wybór nowego statusu.
5. Karta zwrotu
W karcie zwrotu znajdziesz jego szczegóły, informacje o zwracanych produktach, pochodzenie zwrotu (nazwa integracji) oraz powiązane zamówienie. Oprócz tego znajdziesz tam informacje o kupującym – jego dane, dane do wysyłki oraz do faktury.
W tym miejscu pojawia się też nowa sekcja Historia zwrotów, w której znajdziesz informację o wpłynięciu zwrotu, zmianach statusów, przyjęciu przesyłki zwrotnej i zleceniu zwrotu płatności wraz z datą i godziną wykonanej akcji.
6. Formularz zwrotu płatności
W karcie zwrotu dostępne są do wyboru dwie akcje dla nowych zwrotów:
- Zwróć ➡ otwiera okno zlecenia zwrotu płatności, w którym należy potwierdzić zwracane produkty i ich ilości oraz uzupełnić koszt dostawy (jeśli również podlega zwrotowi), następnie kliknij Zleć zwrot płatności, aby zwrócić środki kupującemu.
- Odrzuć ➡ otwiera okno odrzucenia zwrotu, wybierz powód odrzucenia z dostępnych opcji i uzupełnij komentarz, a następnie kliknij Odrzuć zwrot płatności.
7. Korekta faktury zamówienia
W karcie zamówienia po przyjęciu zwrotu można wystawić korektę do faktury, a także przesłać ją bezpośrednio do panelu Allegro.
Autor: Urszula Ostrowska – ifirma.pl