• Pomoc ifirma
  • JPK
  • Wysyłanie JPK_VAT – podpis pliku na stronie obywatel.gov.pl Profilem Zaufanym

Klienci korzystający z serwisu ifirma.pl mają możliwość prostej i szybkiej wysyłki plików JPK drogą elektroniczną. Mogą to zrobić na kilka sposobów za pośrednictwem naszego serwisu, a dokładniej:

Jeżeli przedsiębiorca, chciałby wysłać plik JPK, nie korzystając z serwisu ifirma.pl może wybrać dogodny dla niego sposób. A dokładniej może wysłać plik:

Aby podpisać plik JPK bezpłatnym Profilem Zaufanym należy wcześniej wygenerować i pobrać plik na dysk komputera.

Generowanie pliku z serwisu ifirma.pl

Aby wygenerować plik z serwisu ifirma.pl przedsiębiorca powinien zalogować się na swoje konto, a następnie ustawić w lewym, górnym rogu miesiąc księgowy, za który ma zostać wygenerowany plik JPK. Następnie należy przejść do zakładki JPK i wybrać z listy Rodzaj JPK: VAT. Gdy odpowiedni plik zostanie wskazany, należy wybrać opcję wygeneruj.



Serwis przeniesie Użytkownika do następnej strony, gdzie z trzech dostępnych wariantów wysyłania plików JPK należy wskazać wariant: ePUAP, poprzez wybór opcji pobierz plik z metadanymi.



Plik zostanie zapisany na komputerze w folderze domyślnym, ustawionym systemowo np. w folderze Pobrane.

Aby wysłać pobrany plik, w kolejnym kroku przedsiębiorca może przejść do strony ePUAPu (Profilu Zaufanego), wybierając opcję Podpisz Profilem Zaufanym.



lub skorzystać bezpośrednio z serwisu Ministerstwa Cyfryzacji OBYWATEL.GOV.PL, gdzie wysyłający JPK powinien wskazać opcję PODPISZ JPK_VAT.



Po wybraniu opcji PODPISZ JPK_VAT, serwis wyświetli komunikat dotyczący przekierowania do strony Profilu Zaufanego. Żeby przejść do dalszego kroku należy wybrać opcję Zaloguj się.



Serwis OBYWATEL.GOV.PL automatycznie przeniesie Użytkownika do strony Profilu Zaufanego, gdzie należy się zalogować.



Po zalogowaniu przedsiębiorca zostanie z powrotem przekierowany do serwisu Ministerstwa Cyfryzacji, gdzie będzie miał możliwość wgrania wcześniej pobranego pliku JPK z serwisu ifirma.pl celem jego podpisania Profilem Zaufanym. W tym miejscu należy wybrać opcję WYBIERZ PLIK Z DYSKU.



Po wybraniu odpowiedniego pliku z dysku serwis OBYWATEL.GOV.PL rozpocznie przesyłanie i sprawdzanie wgranego Jednolitego Pliku Kontrolnego.



W kolejnym kroku Użytkownik może przejść do podpisywania pliku JPK_VAT poprzez wskazanie opcji PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM.



Uwaga!
Serwis OBYWATEL.GOV.PL nie zawsze przetwarza poprawnie plik JPK. Gdy zostanie wyświetlony poniższy komunikat, zaleca się odświeżenie strony i ponowną prośbę wgrania pliku.

Następnie przedsiębiorcy ukażą się jego dane osobowe oraz informacje o dokumencie. Po poprawnym przetworzeniu pliku należy wybrać opcję Podpisz profilem zaufanym.



Serwis ePUAP wyświetli komunikat dotyczący autoryzacji podpisania dokumentu profilem zaufanym, w tym miejscu należy wskazać Autoryzuj i podpisz dokument.



Gdy plik JPK zostanie podpisany poprawnie, serwis OBYWATEL.GOV.PL wyświetli stosowny komunikat. W kolejnym etapie należy wybrać opcję ZAPISZ, co spowoduje pobranie podpisanego pliku Profilem Zaufanym na komputer.



Uwaga!

Gdy podczas podpisywania pliku JPK_VAT Profilem Zaufanym w serwisie Ministerstwa Cyfryzacji ukaże się poniższy komunikat to zaleca się przejście z powrotem na stronę OBYWATEL.GOV.PL i ponowienie próby wysyłania pliku. W tym celi należy przejść do początku instrukcji i powtórzyć czynności.

Wszelkie wątpliwości można wyjaśnić, bezpośrednio kontaktując się z infolinią serwisu Ministerstwa Cyfryzacji.

Następnie aby wysłać podpisany plik z serwisu ifirma.pl należy ponownie zalogować się na konto i przejść do zakładki JPK. Na liście E-Deklaracje JPK ukaże się wcześniej pobrany plik oraz opcja wgraj, którą należy wybrać.



W kolejnym kroku Użytkownik zostanie przeniesiony do strony, gdzie będzie mógł przesłać plik JPK podpisany Profilem Zaufanym. Należy wybrać opcję wybierz z dysku, wskazać podpisany plik i zatwierdzić przyciskiem Otwórz.

Serwis wyświetli komunikat, że plik został dodany poprawnie. Podpisany i wgrany do ifirma.pl plik JPK_VAT zostanie automatycznie wysłany do urzędu w ciągu 5 minut.

Status dokumentu można sprawdzić w zakładce JPK na liście E – Deklaracje JPK.

Uwaga!

Wszelkie wątpliwości związane z działaniem Profilu Zaufanego prosimy wyjaśniać bezpośrednio z Infolinią Użytkowników Profilu Zaufanego. Natomiast pytania związane z obsługą serwisu OBYWATEL.GOV.PL należy kierować do Ministerstwa Cyfryzacji.

Należy pamiętać, że w dni kiedy jest wzmożona wysyłka plików JPK, serwis OBYWATEL.GOV.PL oraz e-PUAP może nie działać poprawnie i wysyłka może trwać bardzo długo. Zatem sugerujemy by nie zostawiać wysyłania plików JPK na ostatnią chwilę, zwłaszcza w dzień terminowy.

Więcej o Jednolitym Pliku Kontrolnym można przeczytać tutaj.


Autor: Jagoda Durczak – ifirma.pl

Możliwość komentowania jest wyłączona.