Dzięki usłudze powiadomienia o terminach i zobowiązaniach i zobowiązaniach Użytkownik otrzymuje informację o konieczności zapłaty podatku oraz złożenia deklaracji.
Powiadomienia wysyłane mogą być w formie wiadomości SMS lub drogą mailową.
Uruchomienie i konfiguracja usługi
- Zaloguj się na ifirma.pl i przejdź do zakładki Login ➡ Konfiguracja.
- W menu z lewej strony wybierz zakładkę Powiadomienia o terminach.
- Kliknij w przycisk Włącz powiadomienia aby aktywować usługę.
- Zaakceptuj regulamin i kliknij przejdź do płatności.
- Wybierz metodę płatności a następnie przejdź do systemu tpay.com aby opłacić usługę.
- Uzupełnij numer telefonu, potwierdź jego poprawność klikając TAK a następnie wpisz kod autoryzacyjny przesłany wiadomością SMS. Kliknij Zatwierdź. Wybierz też godzinę, o której mają być przesyłane powiadomienia.
- W tabeli poniżej skonfiguruj ustawienia – w zależności od tego, o których czynnościach chcesz być powiadamiany. Wybierz też z jakim wyprzedzeniem chcesz otrzymywać powiadomienia (dotyczy terminów deklaracji i nieopłaconych zobowiązań). Rodzaje wysyłanych powiadomień SMS to:
- Terminy deklaracji (powiadomienia o terminach rozliczeniowych, wysyłane na podstawie informacji wprowadzonych do serwisu)
- Niezapłacone zobowiązania (powiadomienia o niezapłaconych na czas zobowiązaniach, wysyłane na podstawie informacji wprowadzonych do serwisu)
- Deklaracja odrzucona (powiadomienie z informacją o odrzuceniu deklaracji przez ZUS lub Urząd skarbowy, wysyłane niezwłocznie po odrzuceniu)
- Inne powiadomienia (powiadomienia dotyczące zmian w przepisach lub innych ważnych terminów podatkowych)
Zakres przesyłanych informacji może się różnić w zależności od pakietu usługi, z którego korzystasz w ifirmie.
W ramach powiadomień z kategorii Inne powiadomienia poinformujemy Użytkownika np. terminie złożenia deklaracji podatkowych, ZUS, terminie wpłaty podatku dochodowego za przedsiębiorcę i jego pracowników czy też terminie zgłoszenia zmiany formy opodatkowania.
Kliknij Zapisz aby zatwierdzić wprowadzone ustawienia. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia.
Powyższa konfiguracja nie umożliwia zmiany w zakresie wysyłania powiadomienia mailowego o odrzuconej deklaracji. Takie powiadomienie wysyłane jest zawsze niezwłocznie po uzyskaniu takiego statusu przez deklaracje. Jest tak również w przypadku Użytkowników, którzy nie aktywowali usługi powiadomień.
Zasady wysyłania powiadomień
Konfigurując usługę wysyłania powiadomień Użytkownik ustala jakie powiadomienia, w jakiej formie i kiedy mają być wysyłane.
Konfigurując usługę Użytkownik wskazuje, w takim terminie ma zostać wysłane powiadomienie. To czy dane powiadomienie zostanie wysłane zależne jest od statusu danego zadania w serwisie na moment, w którym powiadomienie ma być wysłane. Zasada ta nie dotyczy powiadomień z kategorii inne powiadomienia.
Przykładowo, jeśli Użytkownik dla zadania Termin deklaracji ustawi, iż powiadomienie ma zostać wysłane 2 dni przed o godzinie 9, serwis wyśle powiadomienie jeśli w momencie zaplanowanej wysyłki zadanie dotyczące wygenerowania deklaracji nie będzie wykonane.
Weryfikacja wykonania zadania opiera się na jego statusie w zakładce Pulpit ➡ Agenda.
W zakładce Login ➡ Konfiguracja ➡ Wiadomośc SMS po przejści do części Logi wysłanych wiadomości Użytkownik może zweryfikować wysyłki wiadomości sms. W zakładce tej widoczne będą wysyłki dokonywane przez serwis do Użytkownika a także wysyłki Użytkownika do jego kontrahentów (w przypadku integracji z bramką SMS).
Na powyższym zrzucie mamy informację o przygotowanej do wysłania wiadomości do Użytkownika w zakresie opłacenia zaliczki na podatek dochodowy. Takie przypomnienie jest generowane na dzień przed planowaną wysyłką. Na moment planowanej wysyłki serwis weryfikuje status zadania. Jeśli jest wykonane – tak jak w tym wypadku nie zostanie wysłane.
Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl