Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

PUE-ZUS – jak założyć konto?

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) to, najprościej rzecz ujmując, elektroniczny ZUS. Jest to narzędzie, które pozwala na załatwienie wielu spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Z miesiąca na miesiąc coraz więcej osób (i to nie tylko prowadzących działalność gospodarczą) dokonuje rejestracji i korzysta z możliwości, jakie daje takie rozwiązanie. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję, jak założyć konto w PUE-ZUS.

Konto w PUE-ZUS – etap pierwszy

Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, by założyć konto w PUE-ZUS jest rejestracja za pomocą specjalnego elektronicznego formularza, który można znaleźć na stronie www.zus.pl.


Na tym etapie należy określić, jaki ma być profil naszego konta – czy rejestrujemy się jako osoba fizyczna, czy jako przedsiębiorca lub firma.


Konto w PUE-ZUS – etap drugi

W następnym kroku należy wybrać sposób, w jaki potwierdzimy swoją tożsamość – można skorzystać z:

Więcej na temat dostępnych możliwości potwierdzenia tożsamości można przeczytać klikając w zielony tekst pod każdą z nich.

Inną opcją jest jednorazowa wizyta w ZUS – wystarczy mieć wówczas przy sobie dowód osobisty lub paszport.


Wybierając opcję z wizytą w ZUS (opcja „DO REJESTRACJI”), a także po potwierdzeniu tożsamości w jeden z ww. sposobów, konieczne jest wypełnienie specjalnego formularza, który wymaga podania m.in. imienia i nazwiska, numerów PESEL i NIP, numeru telefonu, adresu e-mail oraz nadania hasła do konta PUE-ZUS (przy profilu zaufanym, certyfikacie kwalifikowanym oraz bankowości elektronicznej część danych zaciągana jest automatycznie). Po kliknięciu w „Zarejestruj Profil” każdy nowy użytkownik otrzymuje indywidualny numer identyfikacyjny (login PUE), który służy do logowania na Platformie. Informacja o nim zostanie przesłana na wskazany w formularzu adres.

Uwaga! Przy zakładaniu profilu na PUE można skorzystać:
  • z pomocy pracowników ZUS w Centrum Obsługi Telefonicznej (konsultanci są dostępni w dni robocze: pon.- pt. w godz. 7.00-18.00): pod numerem telefonu 22 560 16 00 (koszt połączenia według umowy klienta z operatorem telekomunikacyjnym)
  • za pośrednictwem e-maila cot@zus.pl
  • przez komunikator Skype na stronie www.zus.pl pod zus_centrum_obslugi_tel
  • przez czat na stronie www.zus.pl
  • z pomocy pracowników w najbliższej jednostce ZUS,
  • z instrukcji oraz ulotek dostępnych w Salach Obsługi Klientów w placówkach ZUS.

Autor: Ewa Kozak – ifirma.pl

Exit mobile version