Zakładka Narzędzia dostępna jest w dolnej części paska zakładek i obejmuje następujące podzakładki:
- usługi kurierskie,
- zamówienia odbioru przesyłek,
- allegro,
- aplikacje mobilne,
- formularz CEIDG/VAT-R,
- API.
Poniżej opisane zostaną funkcjonalności dostępne w poszczególnych częściach zakładki Narzędzia.
1. Usługi kurierskie i zamówienia odbioru przesyłek
Od początku grudnia 2017 r. w serwisie nie ma możliwości skorzystania z usług kurierskich. Wskazane zakładki pozwalają Użytkownikom wcześniej korzystającym z tej funkcjonalności:
- sprawdzenie danych dodanych wcześniej przesyłek,
- sprawdzenie statusu wysłanej paczki (Śledź paczkę),
- sprawdzenie listy wcześniej stworzonych protokołów odbioru,
- sprawdzenie danych wcześniejszych należności – opłaconych i należności za pobraniem,
- pobranie lub zaksięgowanie czy też przejście do wcześniej zaksięgowanych faktur za realizację usług kurierskich wystawionych przez serwis.
Z poziomu oznaczonej wyżej zakładki Narzędzia ➡ Zamówienia odbioru przesyłek oraz po wybraniu opcji protokoły odbioru Użytkownik ma możliwość sprawdzenia danych wcześniej utworzonych protokołów odbioru i ich pobrania.
Wskazane powyżej zakładki nie są dostępna na kontach Użytkowników, którzy nie korzystali z usług kurierskich w serwisie.
2. Allegro
Wybór tej zakładki powoduje przejście do konfiguracji w zakresie integracji konta Użytkownika z Allegro w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Rozszerzenia i integracje ➡ Allegro. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są tutaj.
Korzystanie z integracji z Allegro dostępne jest tylko na kontach Użytkowników korzystających z usług: księgowości internetowej, biura rachunkowego lub faktury plus.
3. Aplikacje mobilne
Wybór tej zakładki powoduje przejście do konfiguracji w zakresie integracji konta Użytkownika z aplikacją mobilną w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Rozszerzenia i integracje ➡ Aplikacje mobilne. Korzystanie z serwisu za pośrednictwem aplikacji mobilnych pozwala na:
- wystawianie faktur za pomocą aplikacji
- dodawanie wydatków przez aplikację.
Szczegółowe informacje na temat przeprowadzenia integracji dostępne są tutaj.
4. Formularz CEiDG/VAT-R
Wybór zakładki Narzędzia ➡ Formularz CEiDG/VAT-R powoduje przeniesienie Użytkownika do strony generatora wniosków CEiDG/VAT-R.
Na powyższej stronie Użytkownik ma możliwość wypełnić druk CEiDG lub VAT-R.
W razie wątpliwości w zakresie wypełniania druków czy ich złożenia Użytkownik może skorzystać ze wsparcia konsultanta bądź informacji dostępnych na stronie pomocy serwisu ifirma.pl.
5. API
Wybór zakładki Narzędzia ➡ API powoduje przejście do konfiguracji w zakresie integracji konta Użytkownika ze sklepami internetowymi w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Rozszerzenia i integracje ➡ API.
Korzystanie z integracji za pomocą API dostępne jest tylko na kontach Użytkowników korzystających z usług: księgowości internetowej, biura rachunkowego lub faktury plus.
Więcej informacji w tym zakresie dostępne jest w pomocy serwisu ifirma.pl
Autor: Katarzyna Kisiel – ifirma.pl