Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Lista zamówień w eCommerce

Lista zamówień to Twoje centralne miejsce, gdzie znajdziesz zamówienia ze wszystkich podłączonych integracji e-commerce. Podłącz swój sklep oraz marketplace, na których prowadzisz sprzedaż aby moc pobierać i wyświetlać w tym miejscu swoje zamówienia.

Od 1 stycznia 2025 roku moduł E-commerce stanie się płatnym rozwiązaniem. Pozostanie bezpłatny do 100 zamówień miesięcznie w ramach obecnie posiadanego abonamentu. Dla pozostałych użytkowników wymagana będzie opłata w wysokości 29 zł netto/ miesiąc lub 290 zł netto za rok z góry.

Listę zamówień znajdziesz w zakładce E-commerce → Lista zamówień, są to właściwie 4 listy:

Lista Do zaksięgowania

Na liście zamówień Do zaksięgowania, przy każdej pozycji zamówienia znajdują się:

Przy wartości zamówienia znajduje się ikona płatności: zielona – jeśli zamówienie jest opłacone; czerwona – dla zamówienia nieopłaconego.

Po najechaniu na ikonę, wyświetla się również informacja o sposobie płatności.

Dostępne są również ikony z dodatkowymi informacjami:

Przy każdym zamówieniu można wybrać sposób księgowania. Możliwe jest wystawienie poniższych dokumentów:

 

 

W przypadku sprzedaży w walucie obcej dostępne są tylko te formularze, na których jest możliwość zastosowania waluty innej niż PLN. Domyślnie podstawiany sposób księgowania jest zależny od tego czy nabywca oczekuje faktury oraz od ustawień w konfiguracji integracji e-sklepu (eCommerce → Konfiguracja).

Dla każdego zamówienia możliwy jest „ręczny” wybór sposobu księgowania.

Powyżej listy zamówień jest też dostępna opcja Oznacz wszystkie: wybierz, która pozwala na ustawienie sposobu księgowania dla wszystkich zamówień na liście.

Do księgowania zamówienia przechodzi się wybierając Wystaw.

Na prawo od Wystaw znajduje się ikona ze strzałką, za pomocą której zamówienie można przenieść do zamówień Nieksięgowanych lub zamówień Zaksięgowanych ręcznie.

Po zaznaczeniu wybranych zamówień (lub wszystkich) można skorzystać z funkcjonalności:

Lista Zaksięgowane

Każde zamówienie po zaksięgowaniu (wystawianiu faktury, paragonu lub księgowaniu bezrachunkowo) jest przenoszone do listy zamowień Zaksięgowanych

.

Na liście zamówień Zaksięgowanych widoczne są wszystkie dane, które są na liście zamówień Do zaksięgowania.

Dostępne są również ikony z dodatkowymi informacjami:

Nie ma możliwości wyboru sposobu księgowania, ani przeniesienia do zamówień Nieksięgowanych lub Zaksięgowanych ręcznie (bo zamówienie jest już zaksięgowane). Jest natomiast widoczny numer dokumentu, na podstawie którego zamówienie zostało zaksięgowane. Po kliknięciu na lupę obok numeru dokumentu, wyświetla się okno z jego podglądem. Po kliknięciu na sam numer, przechodzi się do szczegółów dokumentu.

Po zaznaczeniu wybranych zamówień (lub wszystkich) można skorzystać z funkcjonalności:

Lista Zaksięgowane ręcznie i Nieksięgowane

Na tych listach znajdują się zamówienia, dla których została wybrana opcja odpowiednio Przenieś do zaksięgowanych lub Przenieś do nieksięgowanych.

Do Zaksięgowanych ręcznie powinny być przenoszone zamówienia, które zostały zaksięgowane w inny sposób niż przez księgowanie zamówienia pobranego do zakładki eCommerce → Zamówienia → Do zaksięgowania.

Przykładem takiej sytuacji jest:

Do Nieksięgowanych przeniesione powinny być zamówienia, które finalnie nie będą realizowane.

Przykładem takiej sytuacji jest:

Na listach zamówień Zaksięgowane ręcznie i Nieksięgowane widoczne są wszystkie dane znajdujące się na liście zamówień Do zaksięgowania.

Dostępne są również ikony z dodatkowymi informacjami:

Nie ma możliwości wyboru sposobu księgowania. Jest natomiast dostępna opcja Przenieś do: Do zaksięgowania, z której można skorzystać, jeśli zamówienie zostało omyłkowo przeniesione do Zaksięgowane ręcznie / Nieksięgowane.

Po zaznaczeniu wybranych zamówień (lub wszystkich) można skorzystać z funkcjonalności:

 

 

Filtrowanie i sortowanie listy

Zamówienia można wyszukać wpisując numer zamówienia albo nabywcę (nazwę nabywcy, NIP, adres e-mail/login nabywcy).

Można też wyfiltrować zamówienia według:

Powyższe filtry są dostępne zarówno dla listy zamówień Do zaksięgowania, dla Zaksięgowanych, Zaksięgowanych ręcznie jak i Nieksięgowanych.

Dla listy zamówień Zaksięgowanych jest dodatkowo dostępny filtr Paragon bez numeru, służący do wyfiltrowania zamówień, dla których jest zatwierdzony w serwisie paragon, ale nie został jeszcze wydrukowany na urządzeniu fiskalnym.

Po zaznaczeniu wybranych filtrów, koniecznie trzeba kliknąć Szukaj.

Wybierając Zapisane filtry → Zapisz jako nowy zestaw można zapisać ustawienia filtrów, aby nie trzeba było ustawiać ich za każdym razem.

Klikając na ikonę koła zębatego znajdującą się obok, można przejść do zarządzania zapisanymi zestawami.

Opcja Wyczyść filtry pozwala odznaczyć wszystkie filtry za jednym kliknięciem.

Zamówienia na listach można posortować według:

Autor: Beata Szczepanik – zespół ifirma.pl

Exit mobile version