Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Księgowanie zamówień

1.Wystawienie faktury z zakładki Faktury

Aby utworzyć dokument w zakładce Sprzedaż Faktury wybierz dodaj nowy.

Otworzy się okno wystawiania faktury w którym należy uzupełnić dane nabywcy, datę wystawienia i księgowania, wybrać serię numeracji a następnie wybrać z listy produkty lub usługi które mają znaleźć się na fakturze. Przy każdym produkcie możesz zmienić jego cenę, dodać rabat jednostkowy czy zmienić stawkę VAT. Możesz także dodać rabat obejmujący wszystkie pozycje. Następnie uzupełnij sekcję płatności: podpis, sposób zapłaty i numer konta.

W podsumowaniu faktury możesz skorzystać z podglądu. Wybierz “Zatwierdź” aby utworzyć dokument. U góry strony wyświetli się komunikat informujący o prawidłowym utworzeniu faktury. Będzie ona teraz widoczna na liście faktur – z tego miejsca możesz ją edytować, wystawić korektę, wydrukować a także przesłać ją mailem lub SMSem.

2. Wystawianie faktury z listy zamówień

Aby utworzyć fakturę przypisaną bezpośrednio do danego zamówienia wejdź w menu E-commerce Zamówienia Lista zamówień. Na liście zamówień w wierszu danego zamówienia w kolumnie zamówienie na liście rozwijanej wybierz rodzaj dokumentu  który chcesz utworzyć. Następnie wybierz “Wystaw” – zostaniesz przeniesiony do okna wystawiania faktury do zamówienia. W tym przypadku dane produktów i usług zostaną już automatycznie uzupełnione – możesz je zmodyfikować w miarę potrzeby, usunąć lub dodać nowe pozycje. Uzupełnij wymagane dane: serię numeracji, dane kontrahenta, sposób zapłaty, sprawdź datę wystawienia i sprzedaży.

Wybierz “Zatwierdź” aby utworzyć dokument. U góry strony wyświetli się komunikat informujący o prawidłowym utworzeniu faktury. Będzie ona teraz widoczna na liście faktur – z tego miejsca możesz ją edytować, wystawić korektę, wydrukować a także przesłać ją mailem lub SMSem.

Exit mobile version