Rachunek jest dokumentem sprzedaży wystawianym przez osobę prowadzącą własną działalność gospodarczą, nie posiadającą statusu płatnika VAT (tzw. “nievatowca).
W ifirma.pl można wystawiać rachunki seryjnie, czyli poprzez jednoczesne wystawianie wielu kontrahentom rachunków o tej samej treści.
Jak wystawiać rachunki seryjne w ifirma.pl
Aby wystawić ten rodzaj rachunku, należy zacząć od skonfigurowania grupy kontrahentów, dla których będą wystawione rachunki seryjne.
- W zakładce „CRM” ➡ „Grupy kontrahentów” ➡ kliknij „+ dodaj grupę kontrahentów”
- uzupełnij nazwę grupy i identyfikator oraz wybierz kontrahentów, którzy mają przynależeć do tworzonej grupy. Nie ma ograniczeń co do ilości kontrahentów w grupie. Grupa może też składać się z jednego kontrahenta.
Teraz można wystawić rachunek.
- W zakładce „Rachunki” ➡ „pozostałe rodzaje przychodów” ➡ kliknij „+ Seryjne wystawianie rachunków”
- w polu „Grupa nabywców” wybierz grupę kontrahentów z listy
- uzupełnij pozostałe pola formularza ➡ kliknij „zatwierdź”.
Każdemu kontrahentowi zaliczonemu do wybranej grupy zostanie wystawiony identyczny w treści rachunek z kolejnym numerem, w ramach wybranej serii numeracji.