Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Jak wystawiać rachunki seryjne

Rachunek jest dokumentem sprzedaży wystawianym przez osobę prowadzącą własną działalność gospodarczą, nie posiadającą statusu płatnika VAT (tzw. “nievatowca).

W ifirma.pl można wystawiać rachunki seryjnie, czyli poprzez jednoczesne wystawianie wielu kontrahentom rachunków o tej samej treści.

Jak wystawiać rachunki seryjne w ifirma.pl

Aby wystawić ten rodzaj rachunku, należy zacząć od skonfigurowania grupy kontrahentów, dla których będą wystawione rachunki seryjne.

W zakładce Firma ➡ Kontrahenci ➡ Grupy kontrahentów ➡ kliknij + Dodaj grupę kontrahentów

uzupełnij nazwę grupy i identyfikator oraz wybierz kontrahentów, którzy mają przynależeć do tworzonej grupy.

Nie ma ograniczeń co do ilości kontrahentów w grupie. Grupa może też składać się z jednego kontrahenta.

Zatwierdzona grupa będzie widoczna w części Grupy kontrahentów.

Teraz można wystawić rachunek.

  1. W zakładce Sprzedaż ➡ Rachunki ➡ Lista rachunków i faktur ➡ Pozostałe rodzaje ➡ Seryjne wystawianie rachunków
  2. w polu Grupa nabywców wybierz grupę kontrahentów z listy
  3. uzupełnij pozostałe pola formularza ➡ kliknij zatwierdź.

Każdemu kontrahentowi zaliczonemu do wybranej grupy zostanie wystawiony identyczny w treści rachunek z kolejnym numerem, w ramach wybranej serii numeracji.

Exit mobile version