Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Jak wystawiać rachunki seryjne

Rachunek jest dokumentem sprzedaży wystawianym przez osobę prowadzącą własną działalność gospodarczą, nie posiadającą statusu płatnika VAT (tzw. “nievatowca).

W ifirma.pl można wystawiać rachunki seryjnie, czyli poprzez jednoczesne wystawianie wielu kontrahentom rachunków o tej samej treści.

Jak wystawiać rachunki seryjne w ifirma.pl

Aby wystawić ten rodzaj rachunku, należy zacząć od skonfigurowania grupy kontrahentów, dla których będą wystawione rachunki seryjne.

  1. W zakładce „CRM”„Grupy kontrahentów” ➡ kliknij „+ dodaj grupę kontrahentów”
  2. uzupełnij nazwę grupy i identyfikator oraz wybierz kontrahentów, którzy mają przynależeć do tworzonej grupy. Nie ma ograniczeń co do ilości kontrahentów w grupie. Grupa może też składać się z jednego kontrahenta.

Teraz można wystawić rachunek.

  1. W zakładce „Rachunki”„pozostałe rodzaje przychodów” ➡ kliknij „+ Seryjne wystawianie rachunków”
  2. w polu „Grupa nabywców” wybierz grupę kontrahentów z listy
  3. uzupełnij pozostałe pola formularza ➡ kliknij „zatwierdź”.

Każdemu kontrahentowi zaliczonemu do wybranej grupy zostanie wystawiony identyczny w treści rachunek z kolejnym numerem, w ramach wybranej serii numeracji.

Exit mobile version