Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Jak wykonać w serwisie paczkę przelewów?

Paczki przelewów to zebrane w jednym miejscu zaplanowane przelewy. Z opcji tej możemy skorzystać w momencie, gdy mamy danego dnia do wykonania wiele przelewów. W serwisie można wygenerować plik z przelewami do wszystkich wprowadzonych wydatków, opłacanych składek ZUS oraz podatków.
Z opcji tej mogą skorzystać użytkownicy serwisu posiadający rachunki bankowe w następujących bankach:

 

W przypadku importu paczki przelewu do swojego banku na koncie w serwisie musi być dodany rachunek bankowy. Rachunek bankowy wprowadzamy w zakładce Pulpit ➡ Konfiguracja ➡ Rachunki bankowe.


 

W celu utworzenia przelewu niezbędne jest wprowadzenie w danych kontrahenta numeru rachunku bankowego, na który będzie dokonana zapłata za fakturę. W tym celu przechodzimy do zakładki CRM ➡ Lista kontrahentów.


 

Po wyszukaniu kontrahenta na liście wybieramy jego identyfikator. W edycji danych kontrahenta wybieramy ikonę edytuj i w części bank uzupełniamy numer konta i nazwę banku.


 

Paczki przelewów tworzymy w zakładce Wydatki ➡ Lista wydatków. Przy nieopłaconej fakturze, którą chcemy dodać do paczki przelewów zaznaczamy checkbox. Utworzona paczka przelewów zawiera dokumenty z miesiąca księgowego ustawionego w lewym górnym rogu.


 

Po zaznaczeniu faktur pojawi się automatycznie informacja – Eksport przelewów do banku – na której jest wskazana liczba faktur, kwota do zapłaty oraz numer rachunku bankowego, z którego dokonamy zapłaty.


 

Opcja – pobierz paczkę przelewów, umożliwia przeglądnięcie listy faktur znajdujących się w paczce przelewów.


 

Jeżeli zapłatę za fakturę chcemy wykonać przez split payment (podzieloną płatność) to należy zaznaczyć checkbox przy pozycji – split payment. Tworzenie paczki przelewów następuje przez wybranie ikony – utwórz paczkę przelewów.


 

Po wybraniu opcji – utwórz paczkę przelewów – otworzy się utworzona paczka przelewów celem jej weryfikacji. Jeżeli zdecydujemy się na zapłatę faktur uzupełniamy pozycję – data opłacenia i zatwierdzamy.


 

Data opłacenia paczki nie może być wcześniejsza niż data utworzenia paczki. Data utworzenia paczki to data, w której tworzymy paczkę w serwisie. Uzupełnienie pola – data opłacenia – spowoduje, że opłacane faktury zostaną w tej dacie oznaczone jako opłacone.


 

Opcja pobierz ponownie umożliwia zapisanie pobranego pliku zawierającego faktury do opłacenia na swoim komputerze, który następnie importujemy do paczki przelewów na rachunku bankowym.


 

Utworzone paczki przelewów znajdują się w zakładce Zobowiązania ➡ Paczki przelewów.


 

Paczkę przelewów można również usunąć wybierając ikonę kosza.


 

Tworzenie paczek przelewów do ZUS i US – przeczytaj tutaj.

 

Autor: Teresa Poślednicka – ifirma.pl

Exit mobile version