Aby móc przesyłać zamówienia z shopGold do IFIRMA należy zainstalować dedykowaną wtyczkę Chrome i dodać integrację w serwisie IFIRMA.
1. Wtyczka Chrome
POBIERZ WTYCZKĘ CHROME – IFIRMA Integrator
Po zainstalowaniu wtyczki wyświetli się ekran konfiguracji gdzie należy uzupełnić domenę shopGold i token dla integracji. Jeśli chcesz połączyć więcej niż jeden sklep na shopGold to możesz w tym miejscu dodać od razu kilka domen wraz z odpowiadającymi im tokenami i wybrać Dodaj aby zapisać. W punkcie 2. instrukcji dowiesz się jak wygenerować token dla shopGold w IFIRMA.
Po poprawnym dodaniu domeny i tokenu integracji wyświetlą się one w tabeli, w razie potrzeby w tym miejscu możesz usunąć połączenie w sekcji Akcje.
2. Integracja shopGold
Token wygenerujesz podczas integracji shopGold w IFIRMA w zakładce E-commerce ⮕ Konfiguracja ⮕ dodaj integrację i wyszukaj ShopGold. Wprowadź nazwę dla sklepu wyświetlaną w IFIRMA i wybierz Zatwierdź. Następnie wygeneruj token (ważny 7, 30 lub 365 dni), skopiuj go i uzupełnij na ekranie konfiguracji wtyczki w polu Token integracji.
Pamiętaj aby nigdy nie udostępniać swojego tokenu osobom trzecim.
Aby w pełni skonfigurować integrację z shopGold uzupełnij dane w zakładkach Ustawienia księgowania i Statusy zamówień.
W zakładce Ustawienia księgowania znajdują się sekcje Opcje księgowania, Ustawienia faktur i Ustawienia paragonów. W tym miejscu możesz określić czy koszty wysyłki są przychodem firmy, możesz wybrać domyślny dokument dla integracji, ustawić domyślną stawkę VAT, datę sprzedaży czy domyślny sposób płatności itp. Dzięki uzupełnieniu danych, takich jak seria numeracji faktur, nie będziesz musiał wprowadzać ich każdorazowo przy zamówieniach.
W zakładce Statusy zamówień ustawisz domyślny status do jakiego mają wpadać pobierane zamówienia, domyślny status dla zamówień anulowanych, oraz dla paczek do których zostanie nadana przesyłka.
Status zamówienia z shopGold będzie widoczny w IFIRMA jako status zewnętrzny. Ponowne przesłanie zamówienia z shopGold zaktualizuje zamówienie w IFIRMA.
Uwaga:
W tej chwili nie są przesyłane informacje o opłaceniu zamówienia, wszystkie przesłane zamówienie do IFIRMA będą widnieć jako nieopłacone, dlatego weryfikuj płatności za zamówienie bezpośrednio w shopGold.
3. Podsumowanie zamówienia w shopGold
W szczegółach zamówienia na shopGold w zakładce Podstawowe dane widoczna jest tabela Podsumowanie. W podsumowaniu zamówienia na shopGold dokonując ręcznej edycji można wprowadzać dodatkowe pola i kwoty, które zostaną dodane lub odjęte od sumy zamówienia w shopGold (może to być np. doliczenie dodatkowego kosztu za opakowanie bądź dodanie zniżki kwotowej do zamówienia). Jeśli w nazwie występuje hasło “rabat” lub “zniżka” to ta informacja zostanie oznaczona w podsumowaniu na czerwono.
4. Przesyłanie zamówień z shopGold do IFIRMA
Po prawidłowym połączeniu integracji możesz już przesyłać zamówienia z shopGold do IFIRMA. Aby przesłać zamówienie wybierz Wyślij zamówienie do IFIRMA widoczne przy danym zamówieniu.
Wyświetli się ekran z podsumowaniem danych zamówienia, ponownie wybierz Wyślij zamówienie do IFIRMA aby przesłać je do serwisu.
Wyświetli się komunikat Zamówienie zostało zapisane. Przesłane zamówienie pojawi się na liście zamówień w IFIRMA.