Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Integracja InPost z IFIRMA

1. Konfiguracja integracji InPost

Uruchomienie integracji InPost w panelu E-commerce umożliwi Ci tworzenie przesyłek, pobieranie etykiet i protokołów, a także zamawianie kuriera bezpośrednio z serwisu ifirma.pl. Poniższa instrukcja pomoże Ci w konfiguracji tej funkcjonalności.

Na tą chwilę integracja InPost nie jest dostępna dla zamówień z następujących integracji: eMAG, Etsy, eBay, SOTE.

Aby uruchomić integrację InPost przejdź do zakładki Integracje w panelu eCommerce i wybierz Dodaj. Wyszukaj na liście InPost, zaakceptuj warunki i przejdź do uzupełnienia formularza konfiguracji integracji.

W formularzu wprowadź nazwę dla integracji, oraz ID organizacji i Token.

ID organizacji oraz Token znajdziesz na swoim koncie InPost. Po zalogowaniu przejdź do zakładki Moje Konto a następnie do nowej zakładki pod przyciskiem API.

W Ustawieniach organizacji znajdziesz ID organizacji.

W API ShipX odnajdziesz token – jeśli nie posiadasz tokenu możesz go w tym miejscu wygenerować:

Po uzupełnieniu tokenu i ID organizacji w formularzu konfiguracji integracji możesz przejść do przetestowania połączenia, a następnie uzupełnić dane nadawcy w kolejnej sekcji.

W sekcji ustawiania przesyłek wprowadź dane adresata płatności dla paczek pobraniowych i numer rachunku bankowego. W tym miejscu masz też możliwość stworzenia własnych szablonów wymiarów paczki i koperty oraz zdefiniowania domyślnego komentarza na etykiecie, co umożliwi sprawne i szybkie tworzenie przesyłek, możesz wykorzystać znaczniki.

Zatwierdź uzupełniony formularz aby móc tworzyć przesyłki, pobierać etykiety i protokoły dla zamówień, a także zamawiać kuriera bezpośrednio z panelu eCommerce w ifirma.pl

2. Tworzenie przesyłek w iFirma przy pomocy integracji InPost

Po konfiguracji integracji w sekcji Przesyłki w karcie zamówienia możesz zarządzać przesyłkami InPost. Aby utworzyć przesyłkę wybierz przycisk z nazwą nadaną podczas konfiguracji integracji InPost aby otworzyć formularz nadania przesyłki.

Wybierz kuriera i metodę przekazania przesyłki, w razie potrzeby uzupełnij adres nadania lub wysyłki, wybierz punkt nadania, rodzaj przesyłki, opcjonalnie dodaj komentarz dla paczki. Wybierz szablon opakowania i zweryfikuj uzupełnione wymiary. Po uzupełnieniu pól obowiązkowych wybierz Zatwierdź.

Przesyłki możesz dodać także ręcznie wybierając Inne w sekcji przesyłek – uzupełnij datę nadania, nazwę kuriera i numer nadawczy. Numer przesyłki dodanej przy pomocy integracji jak i ręcznie zostaje automatycznie przekazany do sklepu.

Prawidłowo utworzone przesyłki będą wyświetlane w karcie zamówienia w sekcji Przesyłki – w tabeli zobaczysz datę nadania, nazwę przewoźnika, numer nadawczy przesyłki oraz jej status. W tym miejscu możesz pobrać i wydrukować etykietę nadawczą, podejrzeć szczegóły utworzonej przesyłki a także pobrać protokół nadania (jeśli przewoźnik to umożliwia). Utworzone przesyłki dla wszystkich zamówień znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Zamówienia ➡ Przesyłki.

Exit mobile version