1. Konfiguracja integracji Furgonetka
Uruchomienie integracji Furgonetka w panelu E-commerce umożliwi Ci tworzenie przesyłek, pobieranie etykiet i protokołów, a także zamawianie kuriera bezpośrednio z serwisu ifirma.pl. Poniższa instrukcja pomoże Ci w konfiguracji tej funkcjonalności.
Aby uruchomić integrację Furgonetka przejdź do zakładki Integracje w panelu E-commerce i wybierz Dodaj. Wyszukaj na liście Furgonetka, zaakceptuj warunki i przejdź do uzupełnienia formularza konfiguracji integracji.
W formularzu wprowadź nazwę dla integracji wyświetlaną w ifirmie oraz login i hasło – takie same jak dla konta Furgonetka. Następnie wykonaj test połączenia.
Kolejna sekcja zawiera Dane dostawcy – nazwę firmy, jej adres i dane kontaktowe.
W sekcji Ustawienia przesyłek wprowadź dane adresata płatności dla paczek pobraniowych i numer rachunku bankowego. W tym miejscu masz też możliwość stworzenia własnych szablonów wymiarów paczki i koperty – aby to zrobić rozwiń listę przy Domyślne wymiary paczki lub Domyślne wymiary koperty a następnie wybierz Zarządzaj szablonami, gdzie możesz edytować dostępne szablony i dodawać nowe.
Możesz także zdefiniować domyślny komentarz na etykiecie, co umożliwi sprawne i szybkie tworzenie przesyłek, możesz tutaj wykorzystać dostępne znaczniki.
Ostatnia sekcja zawiera Domyślne punkty nadania. W tym miejscu możesz zdefiniować domyślne punkty nadania przesyłek dla poszczególnych przewoźników. Będą one później automatycznie uzupełniane przy nadawaniu przesyłki.
Zatwierdź uzupełniony formularz aby móc tworzyć przesyłki, pobierać etykiety i protokoły dla zamówień bezpośrednio z panelu E-commerce w ifirma.pl
2. Tworzenie przesyłek w iFirma przy pomocy integracji Furgonetka
Po dodaniu integracji w sekcji Przesyłki w karcie zamówienia możesz zarządzać przesyłkami dla Furgonetka. Aby utworzyć przesyłkę wybierz przycisk z nazwą nadaną podczas konfiguracji integracji aby otworzyć formularz nadania przesyłki.
Wybierz kuriera i metodę przekazania przesyłki, w razie potrzeby uzupełnij adres nadania lub wysyłki, wybierz rodzaj przesyłki, opcjonalnie dodaj komentarz dla paczki lub wybierz usługi dodatkowe. Wybierz szablon opakowania i zweryfikuj uzupełnione wymiary. Po uzupełnieniu pól obowiązkowych wybierz Zatwierdź.
Prawidłowo utworzone przesyłki będą wyświetlane w karcie zamówienia w sekcji Przesyłki – w tabeli zobaczysz datę nadania, nazwę przewoźnika, numer nadawczy przesyłki oraz jej status. W tym miejscu możesz pobrać i wydrukować etykietę nadawczą, podejrzeć szczegóły utworzonej przesyłki a także pobrać protokół nadania (jeśli przewoźnik to umożliwia).