Czym jest Ceneo?
Ceneo.pl to wiodący serwis e-commerce z siedzibą we Wrocławiu, należący do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Serwis ten oferuje użytkownikom możliwość porównywania cen i wybierania spośród ponad 18 tysięcy sklepów internetowych oraz 20 milionów produktów. Ceneo.pl jest liderem w branży e-commerce w Polsce, zapewniając atrakcyjne oferty, konkurencyjne ceny i bezpieczne zakupy, a także wprowadzając innowacje w dziedzinie handlu internetowego przez 18 lat swojej działalności.
Możesz zintegrować platformę Ceneo z systemem księgowym IFIRMA, dzięki czemu sprawnie zaksięgujesz zamówienia z serwisu. Integracja przebiega w kilku prostych krokach:
1.W pierwszej kolejności zarejestruj się (lub zaloguj) do systemu ifirma.pl
2. Wybierz menu eCommerce ➡ Konfiguracja ➡ Dodaj
3. Z listy sklepów wybieramy Ceneo ➡ Dodaj
4. Uzupełnij niezbędne informacje, które zostały podzielone na trzy sekcje:
-
- Konfiguracja sklepu – dane obejmują m.in. nazwę sklepu, klucz API
- Opcje księgowania – należy zaznaczyć m.in. czy koszty wysyłki są/nie są przychodem firmy, domyślną stawkę VAT, datę sprzedaży, itp.
- Ustawienia faktur – dzięki uzupełnieniu danych, takich jak seria numeracji, nie będziesz musiał wprowadzać ich każdorazowo przy zamówieniach.
Klucz API należy wygenerować na platformie Ceneo. W tym celu należy zalogować się na swoim koncie w Ceneo, następnie w zakładce Statystyki i raportowanie ➡ API ➡ Zarządzanie.
Do listy adresów IP do wywoływania metod API, wprowadź następujące IP:
- 91.195.26.185
- 91.195.26.186
Skopiowany klucz należy wkleić w przeznaczoną do tego rubrykę na koncie w ifirma.pl. Następnie wykonaj test połączenia. Jeśli wypadnie pomyślnie, uzupełnij wszystkie pozostałe dane i zatwierdź formularz.
Po udanej integracji, zamówienia z Ceneo znajdziesz w zakładce eCommerce ➡ Lista Zamówień.