Lista wystawionych faktur znajduje się w zakładce Faktury ➡ Lista faktur – na koncie VATowca oraz w zakładce Rachunki ➡ Lista rachunków i faktur – na koncie nieVATowca.
W widocznym tu zestawieniu wystawionych dokumentów można przeglądać oraz wykonywać czynności jak np. oznaczanie jako opłacone, drukowanie faktur, otwieranie poglądu lub szczegółów.
Obecnie jest możliwość zapisywania listy jako zestawienia wystawionych faktur/rachunków w pliku PDF lub jako plik w arkuszu kalkulacyjnym xls.
Funkcja eksportu listy faktur oraz rachunków jest możliwa wyłącznie w pakiecie samodzielnej księgowości internetowej oraz w przypadku korzystania z usług Biura Rachunkowego ifirma.pl. Nie ma możliwości pobrania zestawienia w pakiecie Faktura + oraz w Darmowej Fakturze.
Pomimo tego, że eksport rachunków i faktur (na koncie nieVATowca) oraz tylko faktur (na koncie VATowca) jest możliwy w pakietach samodzielnej księgowości internetowej oraz usłudze biura rachunkowego, przeglądanie i wyszukiwanie wystawionych dokumentów jest na każdym koncie. Również tym, które jest objęte pakietem darmowej faktury oraz faktury +.
Eksport listy faktur na koncie VATowca
W celu pobrania zestawienia, przechodzimy do zakładki Faktury ➡ Lista faktur.
Następnie, wybieramy te faktury, które powinny trafić do zestawienia. Można zaznaczyć wybrane checkboxy ręcznie lub skorzystać z opcji zaznaczenia wszystkich widocznych na liście.
W polu Akcja: wybieramy z listy, jaką czynność chcemy wykonać. Wśród dostępnych opcji znajduje się wydrukuj listę pdf.
Po wybraniu żądanej czynności z listy, należy zatwierdzić wybór.
Zaznaczone faktury otworzą się w pliku PDF, jako zestawienie faktur.
Inną formą pobranego zestawienia może być eksport wystawionych faktur do arkusza kalkulacyjnego. W tym celu z listy dostępnych funkcji, należy wybrać pobierz xls.
Po wybraniu opcji, również należy zatwierdzić wybór.
W ten sposób, zestawienie faktur otworzy się w arkuszu kalkulacyjnym, z możliwością zapisania, edycji lub wydruku.
Najnowszą funkcją jest możliwość zapisania wystawionych dokumentów w spakowanym pliku, w celu zapisania ich na swoim dysku. W tym celu, po zaznaczeniu wszystkich lub poszczególnych faktur, należy wybrać opcję pobierz archiwum zip na liście rozwijalnych akcji.
Po wybraniu opcji zatwierdzamy wybór oraz zapisujemy spakowany plik.
Należy wybrać folder, w którym plik zostanie zapisany.
Eksport listy faktur na koncie nieVATowca
Zestawienie wystawionych w danym miesiącu faktur lub rachunków jest również możliwe w przypadku nieVATowca. Ścieżka postępowania jest następująca: zakładka Rachunki ➡ Lista rachunków i faktur.
Następnie, wybieramy te faktury/rachunki, które powinny trafić do zestawienia. Można zaznaczyć wybrane checkboxy ręcznie lub skorzystać z opcji zaznaczenia wszystkich widocznych na liście.
W polu Akcja: wybieramy z listy, jaką czynność chcemy wykonać. Wśród dostępnych opcji znajduje się wydrukuj listę pdf.
Po wybraniu żądanej czynności z listy, należy zatwierdzić wybór.
Zaznaczone faktury otworzą się w pliku PDF, jako zestawienie faktur i rachunków.
Inną formą pobranego zestawienia może być eksport wystawionych faktur i rachunków do arkusza kalkulacyjnego. W tym celu z listy dostępnych funkcji, należy wybrać pobierz xls.
Po wybraniu opcji, również należy zatwierdzić wybór.
W ten sposób, zestawienie faktur i rachunków otworzy się w arkuszu kalkulacyjnym, z możliwością zapisania, edycji lub wydruku.
Ważne!
Zestawienie faktur (na koncie VATowca) oraz rachunków i faktur (na koncie nieVATowca), może być pobrane w ramach jednego miesiąca księgowego, jak również w zdefiniowanym czasie np. 6 miesięcy, rok.
Jeśli Użytkownik chciałby wygenerować zestawienie faktur lub faktur i rachunków w szerszym czasie niż 1 miesiąc, przechodzi do zakładki:
1. VATowcy: Faktury ➡ Wyszukiwanie.
2. NieVATowcy: Rachunki ➡ Przeglądanie.
Następnie należy wybrać elementy i daty wyszukiwania
Wyszukiwanie można ograniczyć tylko do dat bądź rozszerzyć go także o serię numeracji, rodzaj formularza, Użytkownika czy kwotę dokumentu. Jest tu również możliwość wygenerowania zestawienia tylko dla jednego kontrahenta. Okres w jakim możemy wyszukiwać dokumenty to max. 12 miesięcy lub 365 dni. Zakres dat można modyfikować poprzez poruszanie się pomiędzy miesiącami księgowymi w lewym górnym rogu.
Innym miejscem wygenerowania zestawienia tylko dla jednego kontrahenta i w dowolnie zdefiniowanym czasie jest zakładka: CRM ➡ Lista kontrahentów
Przy żądanym kontrahencie wybieramy funkcję wyszukania przychodów.
Następnie ustalamy okres, w którym były wystawiane faktury aby pobrać je do zestawienia.
Na dole wybieranej listy, pojawia się możliwość zaznaczenia faktur jakie mają zostać wczytane do zestawienia oraz wyboru omawianych wcześniej możliwości pobrania zestawienia w pliku PDF oraz w arkuszu kalkulacyjnym – pole Akcja:.
Wybrany rodzaj zestawienia należy również zatwierdzić.
Zestawienie faktur zawiera dokumenty wystawione dla konkretnego kontrahenta oraz z datą wystawienia i sprzedaży, w zdefiniowanym wcześniej okresie.
Autor: Katarzyna Marciniak – zespół ifirma.pl