W serwisie można dodać członka rodziny, następnie zgłosić go do ZUSu. W tym celu należy przejść do zakładki Konfiguracja.
Następnie należy wybrać opcję Ubezpieczenie osób z rodziny.
W tej zakładce możemy dokonać zgłoszenia jak i wyrejestrowania członka rodziny, który będzie podlegać ubezpieczeniu zdrowotnemu. W pierwszej kolejności należy dodać osobę, którą chcemy zgłosić do ubezpieczeń. W tym celu należy wybrać opcję + dodaj osobę.
W przypadku zgłoszenia do ubezpieczenia po zatwierdzeniu wprowadzonych danych należy wybrać opcję wygeneruj ZUS ZCNA, zaznaczyć checkbox Dodaj do e-deklaracji oraz Zgłoszenie i podać Datę zgłoszenia do ubezpieczenia:
Wybieramy opcję przekaż do podpisu.
Przy braku zaznaczenia chcekboxa Dodaj do e-deklaracji serwis wyświetli informacje: Nie wybrano żadnego członka rodziny i nie będzie możliwości przekazania deklaracji do podpisu.
UWAGA!
Dodaj do e-deklaracji oznacza, że deklaracja ZUS ZCNA będzie widoczna w zakładce Deklaracje ➡ e-Deklaracje ZUS.
Wyrejestrowania z ubezpieczenia członka rodziny dokonujemy również na deklaracji ZUS ZCNA zaznaczając, to samo co wyżej oraz Wyrejestrowanie, podajemy Datę zgłoszenia wyrejestrowania z ubezpieczenia:
Następnie wybieramy opcję przekaż do podpisu.
Przekaż do podpisu oznacza, że dokument zostanie podpisany przez pracownika serwsiu ifirma.pl i przekazany do ZUS. Jego status można sprawdzić w zakładce Deklaracje ➡ e-Deklaracje ZUS w kolumnie status.
Usunięcie przekazanej deklaracji ZUS z podpisu, możliwe jest z poziomu konta użytkownika po przejściu do zakładki Deklaracje ➡ e-Deklaracje ZUS. Przy odpowiedniej deklaracji po prawej stronie ekranu wybieramy opcję usuń (czerwona ikona – kosz) i następnie potwierdzamy.
Autor: Ewelina Ciapara – ifirma.pl