Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Dodanie i ubezpieczenie osób z rodziny

W serwisie można dodać członka rodziny, następnie zgłosić go do ZUSu. W tym celu należy przejść do zakładki Konfiguracja.

Następnie należy wybrać opcję Ubezpieczenie osób z rodziny.

W tej zakładce możemy dokonać zgłoszenia jak i wyrejestrowania członka rodziny, który będzie podlegać ubezpieczeniu zdrowotnemu. W pierwszej kolejności należy dodać osobę, którą chcemy zgłosić do ubezpieczeń. W tym celu należy wybrać opcję + dodaj osobę.

W przypadku zgłoszenia do ubezpieczenia po zatwierdzeniu wprowadzonych danych należy wybrać opcję wygeneruj ZUS ZCNA, zaznaczyć checkbox Dodaj do e-deklaracji oraz Zgłoszenie i podać Datę zgłoszenia do ubezpieczenia:

Wybieramy opcję przekaż do podpisu.

 

Przy braku zaznaczenia chcekboxa Dodaj do e-deklaracji serwis wyświetli informacje: Nie wybrano żadnego członka rodziny i nie będzie możliwości przekazania deklaracji do podpisu.

UWAGA!

Dodaj do e-deklaracji oznacza, że deklaracja ZUS ZCNA będzie widoczna w zakładce Deklaracje ➡ e-Deklaracje ZUS.

Wyrejestrowania z ubezpieczenia członka rodziny dokonujemy również na deklaracji ZUS ZCNA zaznaczając, to samo co wyżej oraz Wyrejestrowanie, podajemy Datę zgłoszenia wyrejestrowania z ubezpieczenia:

Następnie wybieramy opcję przekaż do podpisu.

Uwaga!
Przekaż do podpisu oznacza,
że dokument zostanie podpisany przez pracownika serwsiu ifirma.pl i przekazany do ZUS. Jego status można sprawdzić w zakładce Deklaracje ➡ e-Deklaracje ZUS w kolumnie status.

 

Usunięcie przekazanej deklaracji ZUS z podpisu, możliwe jest z poziomu konta użytkownika po przejściu do zakładki Deklaracje ➡ e-Deklaracje ZUS. Przy odpowiedniej deklaracji po prawej stronie ekranu wybieramy opcję usuń (czerwona ikona – kosz) i następnie potwierdzamy.

 

 

Autor: Ewelina Ciapara – ifirma.pl

Exit mobile version