Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Asystent pakowania i zbierania zamówień

Uwaga!
Funkcja asystent zbierania i pakowania dostępna jest wyłącznie z wykupionym pakietem E-commerce.

Sprawdź listę funkcjonalności naszego integratora E-commerce i dowiedz się, co jeszcze zyskujesz wykupując pakiet.

Asystent zbierania i pakowania to funkcja w serwisie ifirma.pl, która usprawnia proces przygotowania i pakowania produktów z zamówień do wysyłki. Funkcjonalność umożliwia zarówno ręczne zaznaczanie produktów, jak i pracę ze skanerem kodów kreskowych.

1. Konfiguracja asystenta zbierania i pakowania

Przed rozpoczęciem pracy z asystentem należy skonfigurować jego ustawienia. Konfiguracja pozwala dostosować, jakie dane będą wyświetlane podczas zbierania i pakowania zamówień.

Aby przejść do konfiguracji asystenta, przejdź do zakładki E-commerce ➡ Ustawienia ➡ Asystent pakowania.

Panel konfiguracji podzielony jest na sekcje: odrębną dla asystenta zbierania i odrębną dla asystenta pakowania. Wybierz opcję Edytuj poniżej listy parametrów, aby dokonać zmian.

a. Asystent zbierania – opcje

Sekcja umożliwia wybór danych, które będą widoczne podczas procesu zbierania produktów.

Dostępne są następujące opcje i parametry:

b. Asystent pakowania – opcje

Sekcja umożliwia wybór danych, które będą widoczne podczas procesu pakowania produktów.

Dostępne są podobne opcje co dla asystenta zbierania:

Po ustawieniu opcji dla asystenta zbierania i pakowania, zatwierdź zmiany.

2. Jak działa asystent?

Aby uruchomić asystenta pakowania lub zbierania przejdź do zakładki E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zamówień. Zaznacz na liście zamówienia, które chcesz zebrać lub spakować, wybierz Asystent pakowania z akcji masowych na dole strony i z rozwijanej listy wybierz akcję: Zbieraj produkty lub Pakuj produkty.

a. Interfejs asystenta zbierania

Po uruchomieniu asystenta zbierania wyświetla się okno z dwoma panelami:

Asystent oferuje dwa tryby wyświetlania zamówień:

Zmiana trybu następuje za pomocą listy rozwijanej w górnej części okna.

Zbieranie zamówień można wykonać na dwa sposoby:

Po zebraniu wszystkich produktów z zamówienia, w oknie po lewej stronie pojawia się zielone oznaczenie przy zamówieniu, a licznik zebranych produktów pokazuje kompletność zamówienia.

Aby zapisać zebrane produkty, wybierz opcję Zatwierdź w dolnej części okna. Zamówienia zostaną oznaczone jako zebrane w systemie, a przy zamówieniu pojawi się symbol jak na poniższym zrzucie.

b. Interfejs asystenta pakowania

Interfejs asystenta pakowania jest analogiczny do asystenta zbierania:

W asystencie pakowania została dodana opcja ostatnio zebrane. Wybierając tę opcję, możesz dołączyć do obecnego widoku te zamówienia, które były wcześniej zebrane.

Aby dodać zebrane wcześniej zamówienia, wybierz opcję Pakuj.

Podobnie jak przy zbieraniu, pakowanie można wykonać na dwa sposoby:

Po spakowaniu wszystkich produktów z zamówienia, zamówienie w lewym panelu otrzymuje zielone oznaczenie, a licznik pokazuje pełną zgodność spakowanych produktów.

Aby zapisać spakowane produkty, upewnij się, że wszystkie produkty zostały spakowane i wybierz opcję Zatwierdź. System zapisze zmiany i oznaczy zamówienia jako spakowane jak na poniższym zrzucie.

Autor: Łukasz Wróbel – ifirma.pl

Exit mobile version