Asystent zbierania i pakowania to funkcja w serwisie ifirma.pl, która usprawnia proces przygotowania i pakowania produktów z zamówień do wysyłki. Funkcjonalność umożliwia zarówno ręczne zaznaczanie produktów, jak i pracę ze skanerem kodów kreskowych.
1. Konfiguracja asystenta zbierania i pakowania
Przed rozpoczęciem pracy z asystentem należy skonfigurować jego ustawienia. Konfiguracja pozwala dostosować, jakie dane będą wyświetlane podczas zbierania i pakowania zamówień.
Aby przejść do konfiguracji asystenta, przejdź do zakładki E-commerce ➡ Ustawienia ➡ Asystent pakowania.
Panel konfiguracji podzielony jest na sekcje: odrębną dla asystenta zbierania i odrębną dla asystenta pakowania. Wybierz opcję Edytuj poniżej listy parametrów, aby dokonać zmian.
a. Asystent zbierania – opcje
Sekcja umożliwia wybór danych, które będą widoczne podczas procesu zbierania produktów.
Dostępne są następujące opcje i parametry:
- Domyślny tryb zbierania produktów – możesz zbierać produkty pojedynczo dla każdego zamówienia lub zbiorczo dla wszystkich zaznaczonych zamówień. W przypadku zbiorczego zbierania na liście pojawia się ilość produktów konieczna dla wszystkich zbieranych przesyłek.
- Dane zamówienia – w tej części możesz wybrać opcje wyświetlania takie jak:
- Numer zamówienia,
- Źródło zamówienia,
- Klient,
- Data złożenia,
- Komentarz,
- Uwagi,
- Wartość zamówienia,
- Metoda wysyłki,
- Numer nadania.
- Dane produktów – w tej części możesz wybrać opcje wyświetlania takie jak:
- Miniatura produktu,
- Identyfikator produktu,
- Kod EAN,
- Kod SKU.
- Przenoś przedmioty na dół listy po ich zebraniu – ta opcja pomaga w dynamicznym układaniu produktów do zebrania. Przy zaznaczonej opcji produkty do zebrania będą na górze listy.
b. Asystent pakowania – opcje
Sekcja umożliwia wybór danych, które będą widoczne podczas procesu pakowania produktów.
Dostępne są podobne opcje co dla asystenta zbierania:
- Dane zamówienia – w tej części możesz wybrać opcje wyświetlania takie jak:
- Numer zamówienia,
- Źródło zamówienia,
- Klient,
- Data złożenia,
- Komentarz,
- Uwagi,
- Wartość zamówienia,
- Metoda wysyłki,
- Numer nadania.
- Dane produktów – w tej części możesz wybrać opcje wyświetlania takie jak:
- Miniatura produktu,
- Identyfikator produktu,
- Kod EAN,
- Kod SKU.
- Przenoś przedmioty na dół listy po ich spakowaniu – ta opcja pomaga w dynamicznym układaniu produktów do pakowania. Przy zaznaczonej opcji produkty do spakowania będą na górze listy.
- Pokaż przycisk Zatwierdź i utwórz przesyłki – ta opcja działa wyłącznie przy integracji Wysyłam z Allegro, gdy zamówienia pochodzą z jednego konta Allegro. Pozwala na masowe wygenerowanie przesyłek.
Po ustawieniu opcji dla asystenta zbierania i pakowania, zatwierdź zmiany.
2. Jak działa asystent?
Aby uruchomić asystenta pakowania lub zbierania przejdź do zakładki E-commerce ➡ Zamówienia ➡ Lista zamówień. Zaznacz na liście zamówienia, które chcesz zebrać lub spakować, wybierz Asystent pakowania z akcji masowych na dole strony i z rozwijanej listy wybierz akcję: Zbieraj produkty lub Pakuj produkty.
a. Interfejs asystenta zbierania
Po uruchomieniu asystenta zbierania wyświetla się okno z dwoma panelami:
- Panel lewy – lista wybranych zamówień z informacjami: numer zamówienia, dane kupującego, liczba produktów do zebrania oraz liczba już zebranych,
- Panel prawy – szczegóły aktywnego zamówienia lub wszystkich zamówień w zależności od trybu wyświetlania.
Asystent oferuje dwa tryby wyświetlania zamówień:
- Wszystkie – wyświetla zbiorczo produkty ze wszystkich zaznaczonych zamówień,
- Pojedynczo – wyświetla produkty z każdego zamówienia osobno.
Zmiana trybu następuje za pomocą listy rozwijanej w górnej części okna.
Zbieranie zamówień można wykonać na dwa sposoby:
- manualnie – zaznaczanie pojedynczych produktów za pomocą ikony plusa, przycisku zebrano przy danym produkcie lub opcji Zebrano wszystkie,
- za pomocą skanera kodów kreskowych – zeskanowanie kodu produktu automatycznie oznacza go jako zebrany (dla poprawności działania tej funkcji konieczne jest powiązanie produktów oraz wprowadzenie kodu kreskowego na liście towarów i usług).
Po zebraniu wszystkich produktów z zamówienia, w oknie po lewej stronie pojawia się zielone oznaczenie przy zamówieniu, a licznik zebranych produktów pokazuje kompletność zamówienia.
Aby zapisać zebrane produkty, wybierz opcję Zatwierdź w dolnej części okna. Zamówienia zostaną oznaczone jako zebrane w systemie, a przy zamówieniu pojawi się symbol jak na poniższym zrzucie.
b. Interfejs asystenta pakowania
Interfejs asystenta pakowania jest analogiczny do asystenta zbierania:
- Panel lewy – lista zamówień z liczbą produktów do spakowania oraz już spakowanych,
- Panel prawy – szczegóły zamówienia z listą produktów i informacją o wysyłce.
W asystencie pakowania została dodana opcja ostatnio zebrane. Wybierając tę opcję, możesz dołączyć do obecnego widoku te zamówienia, które były wcześniej zebrane.
Aby dodać zebrane wcześniej zamówienia, wybierz opcję Pakuj.
Podobnie jak przy zbieraniu, pakowanie można wykonać na dwa sposoby:
- manualnie – zaznaczanie pojedynczych produktów za pomocą ikony plusa, przycisku spakowano przy danym produkcie lub opcji Spakowano wszystkie,
- za pomocą skanera kodów kreskowych – zeskanowanie kodu produktu automatycznie oznacza go jako spakowany (dla poprawności działania tej funkcji konieczne jest powiązanie produktów oraz wprowadzenie kodu kreskowego na liście towarów i usług).
Po spakowaniu wszystkich produktów z zamówienia, zamówienie w lewym panelu otrzymuje zielone oznaczenie, a licznik pokazuje pełną zgodność spakowanych produktów.
Aby zapisać spakowane produkty, upewnij się, że wszystkie produkty zostały spakowane i wybierz opcję Zatwierdź. System zapisze zmiany i oznaczy zamówienia jako spakowane jak na poniższym zrzucie.
Autor: Łukasz Wróbel – ifirma.pl