Site icon Pomoc serwisu ifirma.pl

Aktualizacja VAT-R w sytuacji zmiany właściwości miejscowej urzędu skarbowego podatników niebędących osobami fizycznymi jak np. spółka cywilna, spółka z o.o.

Tylko w sytuacji gdy przedsiębiorca zmienia właściwość miejscową urzędu skarbowego wypełnia i składa do nowego urzędu wniosek VAT-R. W celu dokonania aktualizacji adresu siedziby spółki ma ona obowiązek wypełnić i złożyć do nowego urzędu skarbowego deklarację VAT-R.

Zarówno klienci posiadający konto w serwisie ifirma.pl, jak również ci, którzy nie posiadają w nim konta, wniosek CEIDG-1 znajdą na stronie serwisu ifirma.pl wchodząc w pasek zakładek znajdujący się w prawym górnym rogu obok opcji logowania.

Następnie po rozwinięciu tego paska należy przejść do zakładki Własna firma ➡ Rejestracja firmy.

Dalej przedsiębiorca wybiera opcję Wypełnij CEIDG.

Spowoduje to, iż zostanie on przeniesiony na stronę CEIDG.

Po przejściu na stronę należy przejść do zakładki Deklaracja VAT-R. Klienci posiadający konto w serwisie ifirma.pl/ceidg (nie w serwisie do samodzielnej księgowości ifirma.pl) logują się na swoim koncie poprzez skorzystanie z opcji zaloguj dostępnej w górnym prawym rogu strony, przed wypełnieniem formularza.

Aby wypełnić interaktywny wniosek na stronie serwisu należy posiadać nadany numer NIP, bez jego podania wniosek nie zostanie prawidłowo wypełniony. Jako Cel złożenia wniosku należy wybrać aktualizacja. Naczelnik urzędu skarbowego, do którego adresowane jest zgłoszenie w przypadku podatnika nie będącego osobą fizyczną jest to urząd skarbowy właściwy dla jego siedziby. Jako Typ podatnika należy wybrać podatnik niebędący osobą fizyczną.

Jeżeli podmiot nie posiada siedziby na terenie Polski należy zaznaczyć checkbox Siedziba lub stałe miejsce zamieszkania podatnika znajduje się poza terytorium Polski. We wniosku pojawią się dodatkowe pola wymagające uzupełnienia, takie jak Organ podatkowy w kraju, w którym podatnik posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania oraz Adres zagranicznego organu podatkowego.

W przypadku zmiany właściwości urzędu skarbowego należu zaznaczyć checkbox Zmiana danych spowodowała zmianę właściwości urzędu skarbowego oraz wypełnić pole Poprzedni urząd skarbowy.
Jeżeli podmiot nie posiada siedziby na terenie Polski należy zaznaczyć checkbox Siedziba lub stałe miejsce zamieszkania podatnika znajduje się poza terytorium Polski. We wniosku pojawią się dodatkowe pola wymagające uzupełnienia, takie jak Organ podatkowy w kraju, w którym podatnik posiada siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania oraz Adres zagranicznego organu podatkowego.

Po wypełnieniu pierwszej strony wniosku wybieramy opcję Dalej.

Na kolejnej stronie w części Informacje dotyczące składania deklaracji należy wybrać w rodzaju składanych deklaracji checkbox Brak lub żadna z powyższych oraz w pozycji Wniosek o potwierdzenie zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT wybrać nie.

Po wypełnieniu tych pozycji wybieramy opcję Dalej.

Na kolejnej stronie należy podać Dane podatnika lub osoby reprezentującej podatnika oraz Data wypełniania wniosku.

Klienci serwisu będący zalogowani na koncie ifirma.pl/ceidg po wypełnieniu wniosku na następnej stronie przekierowani zostaną do ostatniego kroku opisanego poniżej. Natomiast osoby nie posiadające konta na następnej stronie wniosku będą miały możliwość dokonania rejestracji do serwisu ifirma.pl.

Gdy wniosek wypełnia klient serwisu ifirma.pl, posiadający w nim konto oraz gdy nie chcemy dokonać rejestracji wybieramy opcję Nie chcę rejestracji.

Na następnej stronie deklaracji można dokonać rejestracji do serwisu ifirma.pl/ceidg. Gdy nie chcemy dokonać rejestracji wybieramy opcję Nie chcę rejestracji.

Ostatnim krokiem jest Wydrukowanie dokumentu, zostanie on zapisany w PDF. Wydrukowany i podpisany dokument należy dostarczyć do nowego urzędu skarbowego. W przypadku gdy wniosek będzie składany osobiście lub przez osoby trzecie powinno się mieć jego dwa egzemplarze, wówczas jeden zostanie w urzędzie na drugim przedsiębiorca otrzyma pieczątkę potwierdzającą przyjęcie wniosku do urzędu.

W przypadku wysyłania wniosku za pośrednictwem poczty wystarczy jeden egzemplarz ponieważ podbita, przez urząd kopia nie zostanie nam odesłana. Jeżeli przedsiębiorca będzie chciał uzyskać potwierdzenie rejestracji należy do wniosku dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty. Wniosek najlepiej wysłać listem poleconym. W swojej dokumentacji można przechowywać kopię VAT-R z potwierdzeniem nadania listu do urzędu.

Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku liczy się data stempla, to ona określa terminowość złożenia VAT-R .

Wnioski wypełniane przez osoby zalogowane w serwisie ifirma.pl/ceidg, dostępne są w zakładce Moje dokumenty. W każdej chwili wniosek można edytować lub ponownie wydrukować.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem dotyczącym ogólnych informacji na temat wypełniania wniosku VAT-R.

Dowiedz się w jakim terminie masz obowiązek złożyć VAT-R do urzędu.

Autor: Magdalena Szpilka-Drifkowska – ifirma.pl

Exit mobile version