Tak, w ifirma.pl umożliwiliśmy wygodne nadawanie przesyłek w powiązaniu z fakturami. Po jej wystawieniu wystarczy na dole faktury wybrać przycisk „wyślij paczkę”, a po przeniesieniu do formularza zamówienia, uzupełnić wymagane pola, m.in. określić rodzaj przesyłki (standardowa czy ekspresowa), wybrać sposób płatności, określić zawartość paczki oraz wprowadzić parametry gabarytowe oraz wagowe przesyłki.

Żeby sprawdzić ile zapłacisz za przesyłkę – skorzystaj z przycisku „przelicz”. Faktura, dla której zamawiana jest przesyłka będzie wykazana w sekcji „powiązane dokumenty”. Teraz możesz zatwierdzić wprowadzone dane.

Jeśli wybrałeś przesyłkę za pobraniem – możesz zamówić kuriera od razu (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ zamów kuriera). Jeśli nie – przejdź do płatności: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ nieopłacone.

UWAGA

Domyślnym nadawcą przesyłek wykazanym na dokumentach przewozowych (nadawca i adres odbioru przesyłki przez kuriera) jest Twoja firma – zgodnie z danymi wprowadzonymi na koncie ifirma.pl (ustawienia ➡ dane i konfiguracja ➡ dane firmy). Jeśli jednak chciałbyś, żeby kurier odbierał Twoje przesyłki z innego miejsca niż siedziba firmy, zdefiniuj stały adres odbioru i dane osoby kontaktowej (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ ustawienia ➡ adres odbioru przesyłek) – wówczas w polu “nadawca” na dokumentach przewozowych znajdą się dane adresowe wprowadzone dla odbioru przesyłek.

Opłacenie przesyłek

Wybierz paczki, które chcesz opłacić i kliknij przycisk „zapłać za wybrane” – w sekcji wykonaj przelew znajdziesz dane do przelewu:

  • zrób przelew z innego banku, podając w przelewie następujące dane:Power Media S.A.ul. Grabiszyńska 241 B53-234 WrocławNumer konta: 91 1140 2004 0000 3702 7427 2381Tytuł przelewu: „Opłata za usługi kurierskie ifirma.pl, przypisany numer płatności oraz login w ifirma.pl”. Power Media zastrzega, że wpłaty dokonane na inny numer konta bankowego niż wskazany, nie będą traktowane jako opłata za usługi kurierskie,
  • w przypadku wybrania płatności za pobraniem, kurier pobierze opłatę od odbiorcy przesyłki, a kwota pobrania zostanie zwrócona przelewem na konto bankowe użytkownika po potrąceniu przez ifirma.pl kosztów usługi kurierskiej (faktury za paczki “pobraniowe” wystawiane są po potrąceniu przez ifirma.pl opłaty za paczkę i nie trzeba ich opłacać ponownie).

Przyspiesz proces zamówienia kuriera – wyślij potwierdzenie przelewu na bok@ifirma.pl.

Zamówienie kuriera i wydruk dokumentów przewozowych

Po zaksięgowaniu pełnej kwoty opłaty za nadanie przesyłki, opłacona paczka z sekcji „nieopłacone” zostaną przeniesione do sekcji „oczekujące”, gdzie można wydrukować dokumenty (etykiety i powiązaną fakturę) – przycisk „drukuj dokumenty” oraz zamówić kuriera do odbioru przesyłek – przycisk „zamów kuriera”.

WAŻNE

Zamówienie kuriera przez aplikację skutkuje jego przyjazdem we wskazanym terminie i przedziale czasowym. W przypadku nieprzekazanie żadnej przesyłki kurierowi (rezygnacja z nadania lub przekazanie jej kurierowi w terminie wcześniejszym, np. po kontakcie telefonicznym), Operator dokona obciążenia użytkownika opłatą dodatkową – zgodnie z cennikiem usług kurierskich.

W formularzu zamówienia odbioru przesyłek należy uzupełnić dane osoby kontaktowej oraz godziny odbioru przesyłki przez kuriera (ewentualnie podać dodatkowe informacje dla kuriera). Składane zlecenie należy potwierdzić przyciskiem „zatwierdź”. Aplikacja poinformuje o przyjęciu złożonego zlecenia.

Na koniec należy wydrukować list przewozowy (etykiety) oraz protokół przekazania przesyłki (w dwóch egzemplarzach). Przed przygotowaniem paczki do wysyłki, zapoznaj się z warunkami jej pakowania, oznaczania i adresowania. Bez kompletnych dokumentów i właściwego przygotowania paczki, kurier może odmówić jej odebrania.

Czy artykuł był pomocny?

jkruczynski